Beroepschauffeurs Beroepschauffeurs
Alles over het transportgebeuren (en overige zaken)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Poolse chauffeur wellicht stukken duurder

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Transportnieuws buiten de BeNeLux
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 14-03-2018 14:43:17    Onderwerp: Poolse chauffeur wellicht stukken duurder Reageren met citaat

POOLSE CHAUFFEUR WELLICHT STUKKEN DUURDER
14-03-2018 Geplaatst door Tim de Jong

De Poolse overheid wil de beloning van chauffeurs anders gaan beoordelen. Het komt erop neer dat de constructie van laag basisloon met hoge vergoedingen verandert naar een hoog basisloon. Op die manier moeten werkgevers meer sociale premies en verzekeringen afdragen en worden de chauffeurs stukken duurder. In Polen heerst een groot tekort aan chauffeurs.

De Poolse regering stelt dat het werk van Poolse chauffeurs in het buitenland geen dienstreizen zijn, maar detachering. In dat geval moet de complete beloning, dus inclusief toeslagen en vergoedingen als belastingplichtig loon worden gezien.

lees verder............
https://bigtruck.nl/nieuws/item/poolse-chauffeur-wellicht-stukken-duurder

Zonder transport staat alles stil

Onderweg te spotten in de HEMA 65 en aanhanger 77 (als ik niet vrij ben)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Marcel1970
Fotograaf

BerichtGeplaatst: 14-03-2018 19:02:55    Onderwerp: Reageren met citaat

De Poolse regering ruikt geld.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frans1960
gebruiker

BerichtGeplaatst: 14-03-2018 20:45:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil in eerste instantie zeggen: en terecht. Maar misschien moet ik dat niet doen. Maar het is mij een hele grote doorn in het oog, dat al die Roemenen hier en in België rijden voor 400 euro bruto en 1.600 onbelaste dagvergoeding. Alleen over die 400 euro wordt beetje premie/loonbelasting ingehouden. Maar da's peanuts. En de rest is gewoon belastingvrij. Leuk voor de werkgever. Leuk voor de Roemeen. Maar wij kunnen er daardoor niet tegen concurreren.

Gaan ze de verblijfskosten nu belasten, dan wordt de hele kostprijsberekening anders met oostblokkers. En misschien wel niet eens meer zo interessant. Nadeel is dat wij hier in Nederland de verblijfskosten ook niet meer belastingvrij gaan krijgen. Da's dus balen. Ik, als eigen rijder, zal er minder van merken. Voor de 1e dag en laatste dag dat ik weg ben, mag ik 17,75 verblijfskosten schrijven, voor de tussenliggende dagen 35,50 euro. Mag ik niet in Nederland overnachten, want dat vervalt het en begin ik de volgende dag weer met 17,75. Terwijl je in loondienst bijna 50 euro verblijfskosten voor een tussenliggende dag krijgt. Ook als je in Nederland overnacht. Waarom een eigen rijder 15 euro minder per dag mag schrijven heb ik nooit begrepen.
Terug naar boven
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 15-03-2018 09:11:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, dat wist ik dus niet...... Mogelijk heeft dat te maken, dat je (in principe) meer aan een rit overhoud (dat denkt de overheid dan he) dan een loonslaaf, en dus die lagere vergoeding best kan leiden........

Terug naar boven
Frans1960
gebruiker

BerichtGeplaatst: 17-03-2018 11:21:39    Onderwerp: Reageren met citaat

ik weet het ook niet Cor. Ik ga er ook geen zaak van maken. Als de collega's er mee uit kunnen, dan zal ik het ook wel moeten kunnen denk ik... Maar scheef is het wel.

Over de winst betaal je ook nog flink. Als je überhaupt al winst maakt. Er gingen er niet voor niks zoveel failliet, en ze gaan nog steeds failliet. Weet niet of het er allemaal veel beter op geworden is...
Terug naar boven
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 18-03-2018 10:56:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, dat het met de één Europa gedachte van Brussel, veel slechter geworden is, is zeker.......
En dat het er voor het "westen" zeker niet beter op geworden is, is ook een feit, zeker zal het ook nooit meer zo goed worden als weleer.
Immers "Brussel" streeft er naar om Oost en West gelijk te trekken, en aangezien het Oosten ver onder ons leef niveau ligt, zullen de Westerlingen nog veel moeten inleveren.......

De wil van een één Europa zal ons alleen nog maar meer €uro's kosten......

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Transportnieuws buiten de BeNeLux Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: