Beroepschauffeurs Beroepschauffeurs
Alles over het transportgebeuren (en overige zaken)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Calais: Fransen schakelen camera bewust uit

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Vluchtelingen in de EU
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 12-02-2018 18:27:07    Onderwerp: Calais: Fransen schakelen camera bewust uit Reageren met citaat

CALAIS: FRANSEN SCHAKELEN CAMERA’S BEWUST UIT
12-02-2018 Geplaatst door Iep van der Meer

De Engelse kranten melden vandaag dat de Franse douane bewust hun ultra gevoelige hartslagmonitors en camera’s die migranten moeten ontdekken hebben uitgeschakeld. Volgens insiders is de apparatuur door de Fransen de laatste zes maanden niet meer gebruikt.

Volgens het verhaal zouden de Franse autoriteiten bewust de andere kant op kijken als migranten de oversteek willen wagen naar het Verenigd Koninkrijk. De verhalen worden bevestigd door de Britse Road Haulage Association. ,,De Fransen hebben het liefste dat de migranten zo snel mogelijk de oversteek maken. Dat lost voor hun het probleem op namelijk’’.

lees verder.......
https://bigtruck.nl/nieuws/item/calais-fransen-schakelen-camera-s-bewust-uit

Zonder transport staat alles stil

Onderweg te spotten in de HEMA 65 en aanhanger 77 (als ik niet vrij ben)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Frans1960
gebruiker

BerichtGeplaatst: 21-02-2018 18:59:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Of het helemaal zo is weet ik niet. Ga gelukkig zelden nog via Calais op naar Engeland. Maar de laatste keer deden ze toch echt wel serieus de oplegger controleren. Maar kan wel begrijpen dat de Engelsen dit zeggen. Wat ik wel altijd heb gemerkt in Calais, dat ze niks tegen de illegalen doen. Ze zien ze lopen, ze zien ze achter in een oplegger kruipen, en ze doen er niks aan. Helemaal niks. Da's altijd al zo geweest. Weet niet hoe de wet dat ziet. Misschien is het niet strafbaar om in een oplegger te kruipen, dat ze daarom niets doen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 21-02-2018 19:03:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Uhhhh, Volgens mij is het wel degelijk strafbaar als je in een afgesloten ruimte van een ander inbreekt.
Want dat is het toch, als je in een oplegger kruipt zonder toestemming????

Zonder transport staat alles stil

Onderweg te spotten in de HEMA 65 en aanhanger 77 (als ik niet vrij ben)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Frans1960
gebruiker

BerichtGeplaatst: 21-02-2018 19:28:07    Onderwerp: Reageren met citaat

ik weet het niet Cor. De politie doet er in ieder geval niets aan. Denk ze halen of roepen zo'n illegaal er niet eens uit, pas als je in de haven bent bij de controle, dan halen ze hem eruit. Maar als ik op een parking sta en bel de politie omdat er illegalen in de oplegger zitten, komen ze niet eens. Da's het zelfde als er lading gestolen wordt, dan komen ze ook niet.

Laatst Waasmunster reed ik 's-nachts voorbij. Zie daar ook 5-6 man rommelen bij een oplegger. Had toen ook de politie gebeld. Maar of ze gekomen zijn? Weet niet meer precies wat ik voor reactie kreeg, zoiets van: we gaan kijken of we een auto beschikbaar hebben. Het interesseert ze niet...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Vluchtelingen in de EU Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: