Beroepschauffeurs Beroepschauffeurs
Alles over het transportgebeuren (en overige zaken)
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

chauffeurskaarten via monopolist KIWA moet zakken

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Nederlands transportnieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
trucker10
gebruiker


Geregistreerd op: 20 Okt 2014
Berichten: 2618

BerichtGeplaatst: 04-01-2018 20:14:51    Onderwerp: chauffeurskaarten via monopolist KIWA moet zakken Reageren met citaat

Verkoopprijs chauffeurskaarten via monopolist KIWA moet zakken of laat andere partijen toe!!
Ik pleit voor kostendaling tachograafkaarten!

Dit kan! Of de minister steekt een stokje voor deze prijs bij KIWA of laat derden toe op deze "kaartenmarkt"....

Ondanks het feit dat de digitale tachograaf binnen Europa verplicht is, mag elk EU-lid zelf de prijs voor o.a chauffeurskaartenkaarten bepalen. Het kan dus zijn dat een bestuurders-, bedrijfs- of werkplaatskaart in het ene land duurder is dan in het andere land. Per 1 juli 2010 zijn de taken betreft uitgifte chauffeurskaart overgedragen van het ILT naar Kiwa. De kosten bij ILT(voor 1juli 2010) waren €86,-...

Voorbeelden verkoopprijs in euro's(circa) chauffeurskaart volgens officieel onderzoek uit 2011:

Nederland: 116,62(huidige prijs 117,35)

Belgie: 65,-

Duitsland: 40,-

Oostenrijk: 70,-

Tjechie: 28,-

Ierland: 45,-(digitale aanvraag) 60,-(per post)

(Bron: Confederation of Organisations in Road Transport Enforcement)

Maar Nederland (KIWA) spant sinds 1 juni 2010 de kroon en het zware vermoeden bestaat dat KIWA deze exhorbitant hoge prijs helemaal niet HOEFT te vragen!

Reden van dit vermoeden is dat er een document bestaat, "consultatie tariefstelsel" genaamd, daterend van 12-6-2015. Zowel Kiwa als ILT verwijzen naar het ministerie omdat dit schijnbaar een geheim document is.

Het nieuwe kentekenbewijs met chip kost via het RDW maar 31,5 euro.

En de OV-chipkaart ligt zelfs onder vuur terwijl men daar over het "luttele" bedrag van 7,50 euro spreekt ipv 117,-

Ik pleit er voor dat de prijs van een tachograafkaart gaat zakken want 117 euro is te duur als men het vergelijkt met andere landen of met de prijs van een zelde soort kaart incl. chip voor een ander doel maar met zelfde opslagcapaciteit binnen Nederland!!!

Ook is er in 2013 een WOB-verzoek (Wet Openbaarheid van Bestuur) gedaan om inzage te krijgen in de contracten die het Ministerie I&M destijds afsloot met het Kiwa die het monopolie bezit sinds 1-6-2010 betreft uitgifte chauffeurskaarten. ECHTER heeft het ministerie destijds dit WOB-verzoek afgewezen. Hier zijn ook Kamervragen over gesteld welke u kunt lezen door deze link aan te klikken waar ook de tarieven van Europese chauffeurskaarten vermeld staan:

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2013/01/31/beantwoording-kamervragen-van-het-lid-de-rouwe-cda-over-het-bericht-ministerie-wijst-wob-verzoek-kiwa-contract-af

7 juni 2016 heeft minister Schultz van Haegen een brief gestuurd aan de voorzitter van de Tweede Kamer dat zij verwacht na de zomer van 2016 met een definitief voorstel te kunnen komen betreft herziening tarievenstelsel ILT en Kiwa. Zie:

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2016/06/07/herziening-tarievenstelsel-ilt-en-kiwa

Echter heeft ze dit tot op heden (7 maart 2017) nog steeds niet gedaan. Ik ben bang dat dit alles in een doofpot gaat belanden en dat de toekomstige minister dit WEER op de lange baan gaat schuiven wat NIET mag gebeuren!!!!

Beroepsgenoten en andere belanghebbenden TEKEN deze PETITIE massaal en ik bied uw handtekeningen aan de betreffende personen aan om dit proces te kunnen bespoedigen.

Ik houd het vertrouwen erin!!!!

Alleen samen en met jouw handtekening bereiken wij meer!

Bron : https://www.petities24.com/verkoopprijs_chauffeurskaarten_via_monopolist_kiwa_moet_zakken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
steenhaas1
gebruiker


Geregistreerd op: 27 Okt 2014
Berichten: 1381

BerichtGeplaatst: 04-01-2018 23:29:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Chauffeurs komen in actie voor iets wat de werkgever betaald?
Laat de werkgevers dat zelf doen, TLN heeft meer invloed in Den Haag dan een groep chauffeurs.
Er was in de eerste CAO-onderhandelingen ook sprake (dacht ik) dat de werkgevers het op ons bordje wilden schuiven.
Mijn werkgever zei ook eens dat code 95 eigenlijk voor mijn rijbewijs nodig was, ik zei nee ik mag met een vrachtwagen rijden zonder code 95 maar heb die nascholing nodig om jouw spullen te vervoeren!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
cortrans
site admin


Geregistreerd op: 21 Okt 2014
Berichten: 11025
Woonplaats: Utrecht (NL)

BerichtGeplaatst: 05-01-2018 18:18:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet voor iedereen wordt die kaart door de werkgever betaald hoor Henk.
Wat denk je van zelfstandigen of uitzendkrachten???
Het is te gek voor woorden dat deze absurde bedragen gevraagd worden, ongeacht wie dit betalen moet.....
Niets voor niets, maar een winst van vele honderden procenten op de inkoop prijs is te gek.
_________________
gr. Cor

Zonder transport staat alles stil

Onderweg te spotten in de HEMA 65 en aanhanger 77 (als ik niet vrij ben)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
trucker10
gebruiker


Geregistreerd op: 20 Okt 2014
Berichten: 2618

BerichtGeplaatst: 12-01-2018 19:27:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Chauffeursnieuws.com
3 uur ·
***Kiwa staat steeds meer in een schemerig daglicht***

Zoals je in diverse artikelen van Chauffeursnieuws hebt kunnen lezen proberen wij van KIWA te weten te komen waarom de chauffeurskaarten in Nederland veel duurder zijn dan in het buitenland.

Zelfs nadat wij een WOB-verzoek hebben ingediend op 15 november 2017 (Wet Openbaarheid Bestuur) om antwoorden proberen te krijgen blijft KIWA halsstarrig vasthouden aan hun pogingen geen antwoord te hoeven geven.

Deze houding voedt het idee dat ze wel degelijk iets te verbergen hebben.
Ze verstoppen zich achter diverse wetsartikelen en ze spannen vermoedelijk het ILT voor hun karretje.

Jullie kunnen ervan overtuigd zijn dat wij ons in dit verhaal blijven vastbijten tot dat wij een fatsoenlijk antwoord hebben ontvangen en ons doel (verlaging aanschafprijs van de chauffeurskaart)hebben bereikt.

Jullie kunnen natuurlijk meehelpen door alsnog de petitie te ondertekenen via deze link:
https://www.petities24.com/verkoopprijs_chauffeurskaarten_v

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ze kunnen vragen wat ze willen zonder transparant te zijn!

Als laatste volgt hier het antwoord van het ILT welke wij op 12 januari 2017 mochten ontvangen:

"Kiwa N.V. heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een zienswijze in te dienen.

Kiwa N.V. heeft met een beroep op artikel 10, eerste lid, aanhef en onder c, van de Wob, aangegeven dat de onderhavige informatie vertrouwelijk aan de Inspectie is overgelegd onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat de informatie niet openbaar gemaakt wordt. Aangegeven is verder dat het om vertrouwelijke en gedetailleerde bedrijfsinformatie over de kostenpositie van Kiwa N.V. gaat.

Door Kiwa N.V. is verder met een beroep op artikel 10, tweede lid, aanhef onder g, van de Wob aangegeven dat openbaarmaking van de informatie mogelijk tot schade voor Kiwa N.V. kan leiden.

De zienswijze van Kiwa wordt betrokken bij de besluitvorming op uw Wob-verzoek. U wordt op korte termijn hier nader over bericht."

Delen van dit bericht wordt uiteraard erg op prijs gesteld.


Bron : facebook pagina chauffeursnieuws
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
cortrans
site admin


Geregistreerd op: 21 Okt 2014
Berichten: 11025
Woonplaats: Utrecht (NL)

BerichtGeplaatst: 13-01-2018 03:35:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Getekend...... Wink
_________________
gr. Cor

Zonder transport staat alles stil

Onderweg te spotten in de HEMA 65 en aanhanger 77 (als ik niet vrij ben)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Nederlands transportnieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum