Beroepschauffeurs Beroepschauffeurs
Alles over het transportgebeuren (en overige zaken)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hogere boetes bij overtredingen rij- en rusttijdenwetgeving

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Transportnieuws buiten de BeNeLux
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 17-10-2017 11:42:25    Onderwerp: Hogere boetes bij overtredingen rij- en rusttijdenwetgeving Reageren met citaat

Hogere boetes bij overtredingen rij- en rusttijdenwetgeving in Groot-BrittanniŽ

AMSTERDAM - De boetes voor overtredingen van de rij- en rusttijdenwetgeving in Groot-BrittanniŽ gaan flink omhoog. Dit als gevolg van een op handen zijnde wetswijziging, meldt Stichting VNB dinsdag.

Onder de nieuwe wetgeving kunnen controleurs in Groot-Brittannie

lees verder...........
http://www.transport-online.nl/site/85294/hogere-boetes-bij-overtredingen-rij-en-rusttijdenwetgeving-in-groot-brittannie/

Zonder transport staat alles stil

Onderweg te spotten in de HEMA 65 en aanhanger 77 (als ik niet vrij ben)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
trucker10
gebruiker

BerichtGeplaatst: 17-10-2017 17:55:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe minder je doet hoe goedkoper het is > geen kans op overtredingen.

Hoe meer en langer je werkt , hoe hoger je uren oplopen en hoe hoger de kans op boetes worden, dus waarom zouden we nog hard(er) werken om alles aan de wetsdienaars te geven.

Denk dat ze geld voor den Brexit gaan nodig hebben op kosten van de melkkoe, diegene die hun goederen vervoeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 18-10-2017 04:27:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou kunnen....... En toch probeer ik het ook van een andere kant te bekijken.....
Wees eerlijk, niemand vind een bon leuk, zeker niet als het gigantische bedragen betreft.
Als de verkeersveiligheid (lees: hufterigheid) er door verbeterd, zeg ik ja. En zijn we weer een stap dichter bij een normaal verkeersbeeld.

Ik heb steeds minder zin in mijn werk als chauffeur, puur omdat ik het zat ben om dagelijks afgesneden te worden, uitgescholden en meer van dat soort zaken.
Van mij mag de politie elke verkeershufter direct en zeer zwaar straffen, misschien komt dan het "normen en waarden" besef bij de mens weer terug....... Rolling Eyes

Terug naar boven
trucker10
gebruiker

BerichtGeplaatst: 18-10-2017 14:56:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Sinds 29-09-2017 staat er de overkant van onze woning een wagen, die vrijdag morgen stond hij daar met zen 4 knipperlichten, ik heb nog eens extra links en rechts gekeken of ik niemand zag om eventueel hulp te bieden.

Afgelopen zondagmorgen zie ik dat de spiegel is stuk gereden, voertuig staat eigenlijk met zen wiel over de witte lijn van het fietspad langs de drukke N26 .

Ik heb 3 foto's genomen en dit aan de plaatselijke politie gemeld, de maandag morgen krijg ik een mail terug dat ze met de zaak bezig zijn.

Gisteren namiddag heb ik de telefoon genomen en even met de politie gebeld om terug de melding te doen dat dit voertuig hinderlijk opgesteld staat voor zwakke weggebruikers, dat ik als vrachtwagenchauffeur dagdagelijks uit men doppen moet kijken voor fietsers die deels op de openbare weg rijden i.p.v. het fietspad, maar dat hier die auto die er nu al 20 dagen staat deze verplicht.

Wat krijg ik als antwoord, de wagen is een leasing en de leasenemer is een Brusselse firma, hun werknemer is onwel geworden en heeft het voertuig daar achtergelaten.

Ik vroeg hun of ze niet konden optreden dat, dat voertuig binnen de 24 uur moet verplaatst of veiliger opgesteld worden, wat krijg ik als antwoord, dan kunnen we vanaf we beginnen tot we eindigen PV's gaan schrijven.

Ik heb ze bedankt om te zorgen voor de veiligheid van de zwakke weggebruiker dat onze vorige burgemeester het beleid qua veiligheid langs de N2 en N26 totaal anders zag, als tegenreactie > tijden veranderen nu eenmaal.

Dus ze worden zodanig gepamperd dat er tegen 2025 geen regels meer gaan nageleefd worden in het verkeer.
Terug naar boven
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 19-10-2017 08:48:57    Onderwerp: Reageren met citaat

De politie wil liever vanuit een busje of achter een boom, met een lasergun bonnen uit schrijven, gaat makkelijker in is minder gevaarlijk voor ze.
Echte verkeers overtredingen aanpakken is er nog zelden bij, maar het wel gek vinden dat er totaal geen gezag meer is voor een agent............
En mocht het fout gaan??? Tja dan komt er wel weer een commissie die oordeelt dat alles anders had gemoeten....... Rolling Eyes

Terug naar boven
Frans1960
gebruiker

BerichtGeplaatst: 22-10-2017 17:22:24    Onderwerp: Reageren met citaat

cortrans schreef:

Ik heb steeds minder zin in mijn werk als chauffeur, puur omdat ik het zat ben om dagelijks afgesneden te worden, uitgescholden en meer van dat soort zaken.

Ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb Cor. OK, rij je ring Parijs, dan weet je dat het ellende is, dat ze hem er overal nog voor duwen, schijt aan je hebben. Antwerpen net zo. Maar verder valt het wel mee vind ik. Als je het over de hele dag bekijkt. Uitgescholden word ik eigenlijk nooit. Heel af en toe eens een middelvinger. Da's bijna altijd in Frankrijk als die al komt. Kan me hem dit jaar niet herinneren. Misschien 1 keer. Vorig jaar wel 1 keer.

Normen en waarden komen niet meer terug. Da's alleen maar erger geworden.

Ik heb nog steeds wel plezier in m'n werk. Maar je moet veel slikken. Heel veel.
Terug naar boven
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 23-10-2017 12:17:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat er ook wel een heel verschil zit in het lange afstands werk wat jij doet Frans, en het distributie werk in de centrum's zoals DaniŽl, Marcel, en ik zelf. Henk zal er ook iets minder last van hebben gok ik zo.
Ik ervaar de gekste dingen onderweg. Voertuigen die links inhalen zelfs om vluchtheuvels heen om je maar voorbij te komen.

Laatst was er nog een chauffeur bij Blokker die in elkaar geslagen werd tijdens het lossen in een centrum. Met namen daar, is de agressie het hoogst....... Twisted Evil

Terug naar boven
Frans1960
gebruiker

BerichtGeplaatst: 24-10-2017 16:39:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat geloof ik Cor. Da's natuurlijk heel ander werk, en je blokkeert er nog eens een straat. En dat in deze tijd, dan krijg je al snel agressieve gasten erbij.

Meestal moet ik gelukkig op industrieterreinen zijn. Ik kom het liefst zo weinig mogelijk in de stad.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Transportnieuws buiten de BeNeLux Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: