Beroepschauffeurs Beroepschauffeurs
Alles over het transportgebeuren (en overige zaken)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Britten strenger rond rijtijden en cabinekamperen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Transportnieuws buiten de BeNeLux
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 20-09-2017 07:26:54    Onderwerp: Britten strenger rond rijtijden en cabinekamperen Reageren met citaat

Britten strenger rond rijtijden en cabinekamperen
19 september 2017

Vrachtwagenchauffeurs moeten goed uitgerust zijn en kunnen geen loopje nemen met de veiligheid van henzelf en andere weggebruikers. Om deze redenen heeft de Britse toezichthouder DVSA haar handhavers de opdracht gegeven hogere boetes uit te delen voor het overtreden van de rij- en rusttijden. Ook…

LEES VERDER →
https://www.ttm.nl/nieuws/britten-strenger-rond-rijtijden-en-cabinekamperen/91832/

Zonder transport staat alles stil

Onderweg te spotten in de HEMA 65 en aanhanger 77 (als ik niet vrij ben)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Frans1960
gebruiker

BerichtGeplaatst: 24-09-2017 11:32:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat gaat wat worden. 50% van de chauffeurs die op Engelse vrachtwagens rijden is oostblokker. OK, van die 50% zal inmiddels de helft in Engeland wonen, want die rijden daar gewoon binnenland. Maar die andere 50%, denk toch gauw 100.000-150.000 chauffeurs, die rijden ook hoofdzakelijk binnenland, maar slapen gewoon in de cabine elk weekend. Die werken 2 maanden daar en dan gaan ze maand terug naar huis. Gaan ze die dan ook aanpakken? Dan snijden ze zichzelf eigenlijk in de vingers, want niemand die in Engeland op de vrachtwagen wil filerijden. Als je daar 45 uur per week rijd overdag, sta je er zeker 10 van in de file. Bij London nog meer.

Maar, zoals ik het begrijp, sta je daar het weekend 45 uur bij een truckstop, dan is er niks aan de hand (of dus bij je baas op het terrein in het geval hierboven). Dat is op zich wel goed vind ik. Zo zou het hier ook moeten zijn. Want de regel is nu onduidelijk. Je mag geen 45 uur in de cabine doorbrengen. Wat moet je dan? Ik sta nu al 2 weekenden achterelkaar in Frankrijk. OK, vorig weekend was maar 26 uur. Dit weekend 45. Volgende weekend thuis compenseer ik. Maar officieel ben ik dit weekend strafbaar.

Het zou eigenlijk heel simpel zijn, pas die wet aan. Dat je wel 45 uur mag maken, maar dan wel op een Autohof, Truckstop, zoiets. Al zijn die er dan weer te weinig, heb je dat probleem weer. Gaan de mensen allemaal truckstops bouwen, en dan wordt over 5 jaar de wet afgeschaft, gaan die truckstops weer failliet, net als de routiers in Frankrijk omdat je daar niet meer binnendoor mag rijden op bepaalde stukken...

Soms denk ik dat je het beter bij het oude kunt laten. Hoe minder regels, hoe beter. Maar er zijn teveel gasten die daar niet mee om kunnen gaan...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 24-09-2017 18:27:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk........ Maar hoeveel truckstops zijn er op zondag nog open?????
En denk jij dat de Oostblokker dan wel daar gaat eten en sanitair gebruiken????
De truckstops gaan juist eerder dicht, omdat de klandizie onder truckchauffeurs juist steeds meer afneemt.

Zonder transport staat alles stil

Onderweg te spotten in de HEMA 65 en aanhanger 77 (als ik niet vrij ben)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Frans1960
gebruiker

BerichtGeplaatst: 26-09-2017 17:35:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij zijn ze in Engeland wel gewoon open. Daar is ook geen rijverbod. Maar in Duitsland is wel rijverbod, maar daar zijn alle Autohoven ook gewoon open. Alleen daar mag je dus niet staan 45 uur. En een hotel hebben er maar weinig bij. Dat is dus waar het fout loopt. Waar je kunt staan, mag je niet staan. En waar een hotel is, mag je niet staan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Transportnieuws buiten de BeNeLux Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: