Beroepschauffeurs Beroepschauffeurs
Alles over het transportgebeuren (en overige zaken)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Mensen met haast

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Gebeurtenissen onderweg
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Edwin
gebruiker

BerichtGeplaatst: 11-08-2017 18:46:31    Onderwerp: Mensen met haast Reageren met citaat

Soms heb je van die dagen dat je mensen dingen ziet doen waar je hoofdschuddend naar zit te kijken en dat je denkt dat deze mensen echt overal maling aan hebben of dat de verkeersregels niet voor hun gelden. Vandaag ook weer zo'n dag.

Het begon vanmorgen vroeg op de A50 tussen Apeldoorn en Vaassen. Ik reed op mijn gemakkie richting Drachten met de cc op 82 (staat hij standaard op bij mij). Ongeveer 300 meter voor me rijden twee vrachtwagens waarvan de achterste de andere in gaat halen. Komt er met een rotgang een witte bestelbus mij voorbij en net op het moment dat ik denk dat het toch eens tijd wordt dat hij remt stuurt hij strak naar rechts om zijn weg maar via de vluchtstrook te vervolgen. Die vervelende vrachtwagens ook altijd Confused

Vanmiddag wil ik in Veghel de poort uitrijden maar de weg is eventjes bezet door een vrachtwagen die staat te wachten. Voor ik de weg opdraai ligt er een fietspad die ik maar netjes vrij hou om de eventuele fietsers niet te hinderen. Komt er ineens uit de rij wachtende auto's een smart te voorschijn die zijn weg via het fietspad wil vervolgen. Plots was ik niet meer zo netjes en parkeerde de auto op het fietspad waardoor hij ook niet verder kon. En vervolgens wordt hij heel erg boos n dat ik zijn weg blokkeer. Laughing Tsja een smart is wel klein maar nog steeds geen fiets.

En op de terugweg vanaf Gilze dacht een Poolse chauffeur dat hij de file bij Best via de vluchtstrook kon omzeilen. Hij kwam al van best ver en de vrachtwagen achter mij had hem ook in de gaten en ging dusdanig ver naar rechts dat onze Poolse vriend er niet meer voorbij kon. Bij het tankstation kwam hij er dan via de uitvoegstrook luid toeterend voorbij. Die zal dus ook wel boos zijn geweest.

Ik snap zulke mensen echt niet. Het is niet alleen vreselijk asociaal maar in sommige situaties ook nog eens levensgevaarlijk. Niet alleen voor hun zelf maar ook voor hun mede weg gebruikers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marcel1970
Fotograaf

BerichtGeplaatst: 11-08-2017 18:55:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is maar goed dat we ons er niet zo druk om maken anders hadden we geen leven meer achter het stuur..

Laatst aangepast door Marcel1970 op 11-08-2017 21:11:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Edwin
gebruiker

BerichtGeplaatst: 11-08-2017 19:31:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Een collega irriteert zich er enorm aan en kan er ook best boos om worden. We hebben hem al een paar keer verteld dat dat niet helpt en dat alleen zijn humeur er onder lijd.

Ik haal een keer mijn schouders op en denk er het mijne van. In het geval van die smart kan ik het dan weer niet laten om die persoon even te pesten.
Terug naar boven
ELZEN106
gebruiker

BerichtGeplaatst: 11-08-2017 21:16:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Had het vandaag ook op de A 2 . Ik rij daar in de traject controle precies 80 en geen streep harder. Komen er kort na elkaar 2 buitenlanders voorbij en ook toeteren en zwaaien dat het te langzaam gaat. Steek dan mijn hand naar buiten en doe de betaalbeweging. Al zal het wel zo zijn dat hun er weer tussen door glippen en niet betalen.
Terug naar boven
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 12-08-2017 04:25:46    Onderwerp: Re: Mensen met haast Reageren met citaat

Edwin schreef:
Soms heb je van die dagen dat je mensen dingen ziet doen waar je hoofdschuddend naar zit te kijken en dat je denkt dat deze mensen echt overal maling aan hebben of dat de verkeersregels niet voor hun gelden. Vandaag ook weer zo'n dag.

Het begon vanmorgen vroeg op de A50 tussen Apeldoorn en Vaassen. Ik reed op mijn gemakkie richting Drachten met de cc op 82 (staat hij standaard op bij mij). Ongeveer 300 meter voor me rijden twee vrachtwagens waarvan de achterste de andere in gaat halen. Komt er met een rotgang een witte bestelbus mij voorbij en net op het moment dat ik denk dat het toch eens tijd wordt dat hij remt stuurt hij strak naar rechts om zijn weg maar via de vluchtstrook te vervolgen. Die vervelende vrachtwagens ook altijd Confused Dat zie ik ook steeds meer..... Deze week ook al weer 2x meegemaakt. Je schrik je te pletter als zo'n idioot je rechts over de vluchtstrook voorbij komt. Ik rij ook altijd 82 op de cruise, dus wordt de hele dag door allerlei collega's ingehaald (ook waar het niet mag, en kan)

Vanmiddag wil ik in Veghel de poort uitrijden maar de weg is eventjes bezet door een vrachtwagen die staat te wachten. Voor ik de weg opdraai ligt er een fietspad die ik maar netjes vrij hou om de eventuele fietsers niet te hinderen. Komt er ineens uit de rij wachtende auto's een smart te voorschijn die zijn weg via het fietspad wil vervolgen. Plots was ik niet meer zo netjes en parkeerde de auto op het fietspad waardoor hij ook niet verder kon. En vervolgens wordt hij heel erg boos n dat ik zijn weg blokkeer. Laughing Tsja een smart is wel klein maar nog steeds geen fiets.

En op de terugweg vanaf Gilze dacht een Poolse chauffeur dat hij de file bij Best via de vluchtstrook kon omzeilen. Hij kwam al van best ver en de vrachtwagen achter mij had hem ook in de gaten en ging dusdanig ver naar rechts dat onze Poolse vriend er niet meer voorbij kon. Bij het tankstation kwam hij er dan via de uitvoegstrook luid toeterend voorbij. Die zal dus ook wel boos zijn geweest.

Ik snap zulke mensen echt niet. Het is niet alleen vreselijk asociaal maar in sommige situaties ook nog eens levensgevaarlijk. Niet alleen voor hun zelf maar ook voor hun mede weg gebruikers.
Ik ben nu 56, en moet dus nog "maar" 11,5 jaar (als de regering het niet weer verhoogt), en probeer het nog die tijd vol te houden hoor, maar ik vindt het steeds minder leuk om langs de weg te zitten. Pffff wat een agressie tegenwoordig zeg, niet leuk meer....... Evil or Very Mad

Zonder transport staat alles stil

Onderweg te spotten in de HEMA 65 en aanhanger 77 (als ik niet vrij ben)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
ELZEN106
gebruiker

BerichtGeplaatst: 12-08-2017 11:43:34    Onderwerp: Re: Mensen met haast Reageren met citaat

cortrans schreef:
Edwin schreef:

Het begon vanmorgen vroeg op de A50 tussen Apeldoorn en Vaassen. Ik reed op mijn gemakkie richting Drachten met de cc op 82 (staat hij standaard op bij mij). Ongeveer 300 meter voor me rijden twee vrachtwagens waarvan de achterste de andere in gaat halen. Komt er met een rotgang een witte bestelbus mij voorbij en net op het moment dat ik denk dat het toch eens tijd wordt dat hij remt stuurt hij strak naar rechts om zijn weg maar via de vluchtstrook te vervolgen. Die vervelende vrachtwagens ook altijd Confused Dat zie ik ook steeds meer..... Deze week ook al weer 2x meegemaakt. Je schrik je te pletter als zo'n idioot je rechts over de vluchtstrook voorbij komt. Ik rij ook altijd 82 op de cruise, dus wordt de hele dag door allerlei collega's ingehaald (ook waar het niet mag, en kan)

Ik ben nu 56, en moet dus nog "maar" 11,5 jaar (als de regering het niet weer verhoogt), en probeer het nog die tijd vol te houden hoor, maar ik vindt het steeds minder leuk om langs de weg te zitten. Pffff wat een agressie tegenwoordig zeg, niet leuk meer....... Evil or Very Mad

Bij mij schiet het op, nog iets meer dan 1 jaar.
Terug naar boven
trucker10
gebruiker

BerichtGeplaatst: 12-08-2017 14:59:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit is de dag van vandaag schering en inslag, ze willen je langs alle kanten voorbij komen, in konvooi treintje rijden aan 87km/u in BelgiŽ maar toch zijn er die je moeten inhalen en hem voor je neus inklappen, want die 200 meter langer op links blijven hebben ze dan ineens de ballen niet meer voor en deze heren zouden ze van mij 15 dagen zonder rijbewijs mogen zetten, ze werken de andere op hun heupen en creŽren ook nog eens een gevaarlijke situatie, want je moet even afremmen.
Terug naar boven
Edwin
gebruiker

BerichtGeplaatst: 12-08-2017 16:26:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is zo herkenbaar. Soms heb ik de neiging om even te kijken of mijn voorbumper er nog op zit Laughing

En ik mag nog iets langer door. Hopelijk stopt het over 13,5 jaar maar ben bang dat ik nog iets langer mag.
Terug naar boven
cortrans
site admin

BerichtGeplaatst: 12-08-2017 18:36:01    Onderwerp: Reageren met citaat

trucker10 schreef:
Dit is de dag van vandaag schering en inslag, ze willen je langs alle kanten voorbij komen, in konvooi treintje rijden aan 87km/u in BelgiŽ maar toch zijn er die je moeten inhalen en hem voor je neus inklappen, want die 200 meter langer op links blijven hebben ze dan ineens de ballen niet meer voor en deze heren zouden ze van mij 15 dagen zonder rijbewijs mogen zetten, ze werken de andere op hun heupen en creŽren ook nog eens een gevaarlijke situatie, want je moet even afremmen.
Op het blauwe forum had ik daar vaak een meningsverschil over.......
Er waren lieden daar die vinden dat het voertuig dat ingehaald wordt (die gene die zich dus wel aan de maximum snelheid houd) maar even van zijn gas af moet, zodat de inhaler, er sneller voorbij is Confused
Op die manier willen alle ander die achter je zitten, er ook voorbij, omdat er anders steeds weer geremd wordt. Ik vertik het dus om van het gas af te gaan.
Heb je geen snelheid genoeg, dan moet je er maar achter blijven is mijn devies....

Zonder transport staat alles stil

Onderweg te spotten in de HEMA 65 en aanhanger 77 (als ik niet vrij ben)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
ELZEN106
gebruiker

BerichtGeplaatst: 12-08-2017 18:52:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Soms is het wel lastig. De mijne liep 89 en nu hebben ze er 5 km vanaf gehaald.
Reed altijd niet harder als 83 maar was wel gemakkelijk om een keer voor bij te gaan.
Vooral op de ring van Antwerpen was dit gemakkelijk, zeker bij het uitkomen van de Kennedytunnel in Noordelijke richting daar er daar veel geen snelheid (kunnen) maken.
Terug naar boven
trucker10
gebruiker

BerichtGeplaatst: 15-08-2017 10:54:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit is zeer frustrerend als ze je dichtknijpen op 85km/u zeker als je dan over de Belse wegen moet, 95% van de Belgen rijden vlot hun 89 ( 91 ) enkele Daf's 87 km/u als je daar dan tussen die massa maar je 85 km/u kunt zie je niet hun cabine maar denk je dat je een aanhanger achter je hebt.
Dan zijn er ook NL's die vlot boven de 90km/u gaan heb er nl nog een dashcam opname van ik reed 89 km/u en hij kwam me vlot voorbij +/-93 schat ik, daar los ik dan wel even men gas voor dat hij zich vlug terug op de eerste rijvak kan zetten als het een tweevaks snelweg is .
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beroepschauffeurs -> Gebeurtenissen onderweg Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: